Lezárult az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) Segítő diákok címmel meghirdetett pályázata, amely az Iskolai Közösségi Szolgálat programot széles társadalmi körben volt hivatott megismertetni. A szakmai zsűri két kategóriában értékelte a benyújtott pályamunkákat. Az ünnepélyes eredményhirdetésre 2014. január 27-én került sor Budapesten, a Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnáziumban.

A diákoknak hirdetett kategóriában a Premontrei Szent Norbert Gimnázium két tanulója, Lichner Rolandés Horváth Bence nyerte az elsőnek járó díjat, míg a pedagógusok közül a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnáziumból Kárpáti-Kladiva Krisztina munkáját értékelték a legkiemelkedőbbnek.

A díjazottakat Thaisz Miklós, az EMMI Köznevelésért Felelős Államtitkárságának főosztályvezetője köszöntötte és dr. Szvathné dr. Szalay Márta, az OFI főigazgató-helyettese díjazta. Beszédükben mindketten hangsúlyozták az önkéntesség fontosságát és megköszönték a pályázók munkáját.

Az ünnepélyes eredményhirdetés egy szakmai nap keretében került megrendezésre, melyek az díjazott diákok és pedagógusok mutatták be az általuk végzett tevékenységeket: a pedagógusok egyénileg, a diákok kerekasztal-beszélgetés formájában.

Segítő diákok pályázat célja volt a közösségi szolgálat népszerűsítése és összegyűjteni olyan munkákat, amelyek konkrét megvalósult példákon keresztül mutatják be az egyénre és a társadalomra gyakorolt pozitív hatásait. Olyan tanulóktól vártak 2-4 perces filmeket, videóklipeket, akik az iskolai közösségi szolgálatban már részt vettek, így első kézből számolhattak be tapasztalataikról. Illetve a közösségi szolgálatot iskolai szinten koordináló tanárok jelentkezhettek, akik 2-3 oldal terjedelmű szöveges-képes anyaggal mutathatták be az általuk vezetett programot. A pályázatra beérkezett munkákat az OFI által felkért szakmai zsűri értékelte.

A pályázat támogatója volt az OFI mellett az OTP Bank Nyrt. és az Evopro Kft is.

Galéria:

News

LELLE, but not at Lake Balaton!

The project partners – universities, researchers and developers, teachers of secondary schools – work together by the leadership of the Pannon University. Their aim is to contribute to the development of the secondary school students’ learning skills, necessary to successful work in the 21st century.
Read more

Student activity in the 21st century

The Hungarian Institute for Educational Research and Development organised an Erasmus+ KA2 project workshop conference on the 30th Aug 2018 called ’Student Voice – The bridge to learning’. The conference was held at The Hunfalvy János Bilingual Secondary Vocational School of Economics and Trade of BGSZC.
Read more

Student Voice - Workshop for Hungarian partner schools

The third workshop organized for the Hungarian partner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.artner schools of the Erasmus+ Student Voice – Bridge to Learning project came to pass on the 28th of June.
Read more

Student Voice - Workshop for Partner Schools

The first workshop organized for the partner schools was held on 7th March 2017 at EKU- HIERD (Eszterházy Károly University Hungarian Institute for Educational Research and Development) covered the following topic: Student voice and the student-focused learning.
Read more

Student Voice project meeting - Dublin

The second Student Voice project meeting was held in Dublin, Ireland on 18-19th January with the participation of the five partner institutions from Ireland, Scotland, Hungary, Slovenia, and The Netherlands. The purpose of the meeting was to prepare evaluation tools at national and transnational level and plan further steps of the project.
Read more

ERASMUS+ Student Voice – The Bridge to Learning has launched

Representatives of the Hungarian Institute for Educational Research and Development (HIERD) Lucia Kákonyi, manager of the Student Voice – The Bridge to Learning project in Hungary, and Gábor Rózsa, IT expert, took part in the first project partnership meeting of the ERASMUS+ Student Voice project which took place in Ljubljana, Slovenia.
Read more