26
jún
Indri Dániel

Kedvcsináló folyóiratainkhoz

Kedves Olvasóink!

Az alábbi beharangozóval szeretnénk kedvet csinálni folyóiratainkhoz:

ÚJ KÖZNEVELÉS
Lapunk júniusi lapszáma elsősorban a pedagógus méltán megérdemelt pihenésével foglalkozik. Uzsalyné dr. Pécsi Rita segítségével végigvesszük, miként tudja érzelmileg is lezárni a tanévet a tanár, hogyan tud kikapcsolódni és feltöltődni a nyár folyamán, és augusztus végén miként tud visszaszokni az iskola világába. A nyári szünidőre összeállított kulturális ajánlónkban könyveket, színházat, fesztiválokat, koncertet, táborokat és mozit is ajánlunk – lesz miből válogatni.
Folytatjuk az Arany János-emlékév kapcsán a költő életművéről való gondolkodást. Arany János költészetének időszerűségéről és taníthatóságáról Arató Lászlóval, a Magyartanárok Egyesületének elnökével beszélgettünk. A nagyinterjú méltó módon mutatja be a költő személyiségét, csodálatos nyelvi világát és balladáit.
Kodály Zoltán örökségéről is megemlékezünk, sorra vesszük az előttünk álló feladatokat a zeneszerző születésének 135. évfordulóján.
Halász Gábor oktatáskutatóval pedig arról beszélgettünk, mire szolgál az Országos Kompetenciamérés, és miként értékeljük annak eredményeit.
 

ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE
Az Új Pedagógiai Szemle 3-4. számának témái: Vitára buzdító látlelet az SNI gyerekeket ellátó rendszer(ek) állapotáról. A „Küzdősportok, önvédelem” oktatási hajlandósága Pécsett. Az iskolai cigány nyelvhasználat érzelmi vetületei. Köszöntő – pályakép a 90 éves Eperjessy Gézánéról. A nagyenyedi Bethlen Gábor Kollégiumban működő önképzőkörök története. A szociálpedagógia új kihívásai. „Széljegyzet” a Kockás Könyvhöz – a szakképzés gondjairól. A tündérmesék olvasásának haszna. Történetmesélés az etika- és társadalomismeret-órákon. Céline Alvarez – a francia oktatás mentőangyala? Recenziók a Mindenki c. Oscar-díjas rövidfilmről, Jáki László Jancsó Benedekről szóló kötetéről, illetve R. Szabados Tamás Modern harcművészet az iskolai oktatásban c. könyvéről. Részletes beszámolók a 125 éves Magyar pedagógiai Társaság konferenciájáról és a X. Miskolci Taní-tani Konferenciáról, fókuszban a modern pedagógiai megannyi kérdésével és jelenségével. Diákrajzok a Toldihoz.
 

KÖNYV ÉS NEVELÉS
Napjainkban egyre fontosabb a szóbeliség, sőt, a tudatosan felépített, kifejező beszéd, amihez nélkülözhetetlenek a retorikai ismeretek. A gimnáziumi retorikaoktatást segíti a Jókai beszédeinek elemző bemutatása. Hogyan olvasnak elektronikus forrásokat a tudomány emberei? Erre a kérdésre ad választ a következő tanulmány nemzetközi vizsgálatok eredményeinek ismertetésével. A tankönyvekről, taneszközökről szóló rovat tanulmánya a magyar történelemtankönyvek Oroszország, illetve a Szovjetunió 1900-1945 közötti történelméről alkotott képét mutatja be.
A magyar nevelés történetéről két tanulmány szól, az egyik a nyolcosztályos általános iskola létrehozását, a másik a nőnevelés intézményeit dolgozza föl. Kitekintésként a nyelvtudományi aspektuskutatással ismerkedhetünk meg.
 

MIKKAMAKKA
A Mikkamakka 2017. évi 3-4., nyári lapszámának témája a titok.
Itt a vakáció! Tele kalandokkal, izgalommal, megfejtésre váró titkokkal, akárcsak a tanévet záró lapszámunk. Megpróbáljuk kideríteni, mit jelent a titokzatos szó: Asimpa, milyen is a transzcendens nyúl, együtt nyomozunk Lasszéval és Majával, a nyomozó testvérpárral illetve a BerGer Szimat Szolgálat tagjaival. E havi népmesénk pedig a csudapikuláról szól.
Megismerkedhettek Majoros Nóra íróval és Horváth Ildi illusztrátorral és exkluzív interjút olvashattok Fabian Lenk német íróval.
Megtudhatjátok, hogyan kell Szerencsesütit sütni, és különleges, rejtőzködő életmódot folytató állatokról is olvashattok. Nem maradhatott ki a kísérlet, a színházi- és könyvajánló, a sok-sok izgalmas feladat és rejtvény a nyárra való tekintettel bővített, 52 oldalas lapszámunkból.
Nagyon boldog, pihentető nyarat kívánunk mindnyájatoknak!
 

Korábbi lapszámaink megvásárolhatóak és olvashatóak a folyoiratok.ofi.hu oldalon, valamint ugyanitt előfizetési lehetőséget is kínálunk.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.