27
nov
Hegedűs Mihály

TanTrend – Heti montázs

A TanTrend legérdekesebb cikkeiből készítettünk válogatást honlapunk olvasóinak.

Válogatás cikkeinkből:

 

TANTREND PODCAST LACKFI JÁNOSSAL

A tantrend.hu első podcast adásában Lackfi János költővel beszélgetett Ijjas Tamás szerkesztő, költő kreatív írásról, facebook kommentekről, botrányos gyerekversekről, olvasási szokásokról. Jó szórakozást!  (Fotó: Raffay Zsófia)

Tovább olvasom >>

 

MIT ÉREZ, MIT GONDOL EGY TANULÁSI NEHÉZSÉGGEL KÜZDŐ GYERMEK?

„A tanuló tanulási nehézséggel küzd.” – olvashatjuk sok „papíros” gyerekekről szóló szakvéleményekben. Absztrakt kifejezések, teszteredmények tömkelege igyekszik megragadni azt az egyediséget, ami minden gyermeket jellemez. BTMn-es diákból azonban általában nem csak néhány van az iskolákban, hanem egyes helyeken akár az osztály húsz százalékát is kitehetik. Egy cipőben járnak, sorsuk és élményeik hasonlítanak egymásra.

Tovább olvasom >>

 

LABDAJÁTÉK AZ EGÉSZSÉGÉRT, AKÁR AZ OSZTÁLYTEREMBEN IS – INTERJÚ

Milyen sportág a MediBall? Miben különleges? Hogyan segítheti az iskolai munkát? Kérdéseinkre Szilágyi István a Magyar MediBall Egyesület szakmai igazgatója válaszolt.

Tovább olvasom >>

 

VENDÉGSÉGBEN A MAKERSPACE-NÉL – KÉPRIPORT

Tanulmányi kirándulást tettünk a Makerspace nevű digitális közösségi alkotóműhely józsefvárosi bázisán, a népszerű Grundon, ahol az alapító, Fuchs Péter kalauzolt minket a digitális megmunkáló technikák dzsungelében. Megtudtuk, hogyan lehet légszennyezettséget mérni, láttunk 3D-nyomtatóval készült minibüsztöt, „gyerekbarát” CNC-marógépet, kipróbáltunk egy távirányítós autót, valamint azt is megtudtuk, mi fán terem a lézervágás. Az alkotóműhely célja, hogy megmutassa a fiataloknak: a munka érték, és hogy minden gyermek magától alkothat.

Tovább olvasom >>

 

PÉNZÜGYI TUDATOSSÁG FÓRUM 2017.

A privátbankár.hu szervezésében megvalósult Pénzügyi Tudatosság Fórum 2017 című konferencián jártunk. Arra voltunk kíváncsiak, miként lehet a gazdaságról érthetően úgy beszélni, hogy a diákok és általában a lakosság pénzügyi tudatossága fejlődjön. Milyen komponensek segíthetik ennek kialakulását?

Tovább olvasom >>

 

ÜZEN-E A PONT? ÉS FELTEGYÜK-E RÁ? – LIGATÚRA MESÉK 3.

A rövid magánhangzókkal párt alkotó hosszúak minálunk jelentést megkülönbözően hangzanak, hát lejegyezni sem egyszerű őket a latin ábécé szerint. Miért és hogyan jelöljük egyáltalán ezeket? És ami még izgalmasabb: honnan is kerültek ezek a folyó-, majd nyomtatott írásba? Mi a története a latin betűk vállára, majd tetejére került mellékjeleknek: a pontoknak és az ékezeteknek?

Tovább olvasom >>

 

APANAPLÓ 1. RÉSZ – AVAGY MÁTYÁS KÖZÉPISKOLÁS LETT

Egy kamasz „fájdalmas” élete, a szülő szemével. Vaszta Pál személyes hangvételű naplóban kíséri nyomon fia útját a magyar szakgimnáziumi valóságban. Oktatásról, iskoláról, kamaszokról, apaságról: szülői szemmel.

Tovább olvasom >>

 

JÁTSZVA TANÍTSD! – ÚJABB 4 NÉPI JÁTÉK AZ OKTATÁSBAN

A népi játékok szinte megunhatatlanok, mondhatni örökérvényűek. Minden korszakban fel tudjuk őket tölteni újabb értelmezésekkel, tanításokkal. A népi játékok nem a klasszikus tanterv anyagait ismertetik, hanem a mindennapos események leegyszerűsített sémáit közlik.

Tovább olvasom >>

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.