13
dec
Ijjas Tamás

TanTrend – Heti montázs

A TanTrend legérdekesebb cikkeiből készítettünk válogatást honlapunk olvasóinak.

TANTREND PODCAST JUHÁSZ ÁRPÁDDAL

Juhász Árpád geológussal, világutazóval, a hazai természettudományos ismeretterjesztés egyik legjelentősebb alakjával, a "magyar David Attenborough"-val beszélgetett Hegedűs Mihály és Ijjas Tamás a szerző legújabb könyve, az Egzotikus Latin-Amerika kapcsán.
Tovább olvasom >>

AUTIZMUSRÓL – GYEREKEKNEK

Lehet-e, kell-e beszélni gyerekeknek az autizmusról? Mindkét kérdésre – szakértők véleménye és a mindennapi élethelyzetek tanulságai nyomán – egyértelműen igen a válasz: lehet is, kell is. De pontosan mit? És hogyan? Mindebben sokat segíthet Stefanik Krisztina Csillagbusz című könyve.
Tovább olvasom >>

OSZTÁLLYÁ ALAKULÁS – A CSOPORTOK TÖRVÉNYEI

Ahogy a természetnek is vannak meghatározó törvényei, úgy az emberek csoportjainak működése során is megfigyelhetők szabályszerűségek. Míg a gravitáció létezéséről egyszerűen megbizonyosodhatunk, addig az osztályközösséget összetartó kohézióról csak közvetett információkat szerezhetünk. Pedig minél jobban ismerjük az osztály állapotát, annál könnyebben tudjuk eldönteni, hogy milyen eszközökkel forduljunk feléjük.
Tovább olvasom >>

JÓ – JAVA, SÓ – SAVA-BORSA

A jószág szavunkban lévő -szág képzőről már tudjuk, honnan is való. De azt még nem, hogy az alapszó, a jó honnan jött, és köze van-e a jónak a javakhoz, a sónak a savakhoz. S hogy miért van a címben ez a kettétört eposzi hexameter és ősmagyar kiszámolós ritmus? Mindjárt kiderül.
Tovább olvasom >>

„HA EGY BIOLÓGIAI KÉRDÉS MÉLYÉRE ÁSUNK, AKKOR VALÓJÁBAN AZ ÉLET ÉRTELMÉRE KELLENE VÁLASZT ADNUNK.”

Ember a tankönyv mögött interjúsorozatunkban Subai Gézával, az Újgenerációs biológia tankönyvek szerkesztőjével beszélgettünk többek között arról, hogy a biológia tankönyvek hogyan visznek közelebb az élet értelméhez.
Tovább olvasom >>

ÁLLAT MELLETT FELNŐNI

Kutya, macska, teknős, madár, hörcsög, házinyúl – egy gyermek számára mindegyik nagy öröm forrása lehet, egy olyan társ, aki hosszú-hosszú éveken át mellette van. Nem mindegy azonban, hogy milyen életkorban kezd a gyermek gondoskodni kis kedvencéről, ahogy az sem, hogy szülőként felmérjük-e, vajon képesek vagyunk megfelelő életkörülményeket biztosítani számára.
Tovább olvasom >>

TÉNY-LEG? - KASTÉLYÉPÜLETEK AZ OKTATÁS, NEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN

Márványlépcsők széles fokai között, elegáns szalonok báljaiban, művészien részletezett stukkók alatt egykoron bálok, lánykérések, nagy szerelmek kezdetei, politikai döntések dilemmái zajlottak a magyar arisztokrácia kastélyaiban. A történelem szele azonban nemcsak családok, de kúriák sorsát is megfordította. Hogyan épültek? Kik éltek és mi zajlott a falaik között? Iskolaépületeket bemutató cikkünk folytatását ajánljuk olvasónk figyelmébe.
Tovább olvasom >>

„HA VISZEK EGY DALT, ÉN AZZAL TUDOK A LEGTÖBBET ADNI”

Haik Vikivel a Kispárna MeseZenekar vezetőjével beszélgettünk színházról, zenéről, drámafoglalkozásokról.
Tovább olvasom >>

BTMN AZ OSZTÁLYBAN: HOGYAN KAPHAT TERET AZ EGYÉNI BÁNÁSMÓD?

A beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyerekeket a szakvélemények alapján egyéni bánásmódban kell részesíteni, aminek kivitelezése nagy kihívást jelent a pedagógusoknak. Nehéz egyszerre megfelelni az egyes diákok igényeinek és a tanmenetek ettől eltérő elvárásainak. Az egyéni bánásmód kialakítása időigényes, kreativitást igénylő feladat, de megtérül a befektetett energia, amikor a különleges segítséget jól hasznosítja a diák.
Tovább olvasom >>

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.