12
jún

Új taneszközök az integrált és speciális intézményekben folyó SNI pedagógia támogatására

Közös konferenciát rendezett június 8-án az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézete és a CENTA Közép-Európai Tanárakadémia Új taneszközök az integrált és speciális intézményekben folyó SNI pedagógia támogatására címmel. 

A rendezvény az EFOP-3.2.2-VEKOP-15-2016-00001 A köznevelés tartalmi szabályozóinak megfelelő tankönyvek, taneszközök fejlesztése és digitális tartalomfejlesztés című projekt keretében valósult meg.

A több mint száz gyógypedagógus részvételével megtartott eseményen szakmai előadások hangzottak el, majd informális műhelymunka keretében ismerkedhettek meg a kollégák a több tucatnyi vadonatúj SNI taneszközzel. Demeter Gáborné előadása (A gyógypedagógia aktuális kérdései) elsősorban az integrált oktatás-nevelés kérdéseivel és a szakma új terminológiai megközelítéseivel foglalkozott. Barthel Betty előadása (Pedagógiai lehetőségek az új SNI taneszközök segítségével) főként a tankönyvfejlesztési alkotó folyamat szempontjait értelmezte, de kitért a készülő NAT vonatkozó kérdéseire is. A workshopok keretében elsősorban az új felfogású ének-zene tankönyvek keltettek nagy visszhangot, de óriási volt az érdeklődése az önkiszolgálás, játékra nevelés különleges könyvészeti technológiákkal készített kiadványai iránt is. Meszéna Tamásné, a Tanárakadémia elnöke laudációval köszöntötte a Pro Educanda Iuventute díj idei kitüntetettjét, Demeter Gábornét. 

(A fotókat Slezák Ilona készítette.) 
 

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.