Mediátor szerepben a pedagógusok

sevi | 2012. máj. 16.

Kérdéseket intéztünk a korábbi években az Alternatív vitarendezés projekthez kapcsolódó szakiskolák pedagógusaihoz. A Kiskunfélegyházi Középiskola Szakiskola, Speciális szakiskola és Kollégium pedagógusa, Csernyánszky Erzsébet kollégiumvezető válaszolt kérdéseinkre.

Megértés, empátia, együttérzés a konfliktuson belül

sevi | 2012. máj. 16.

Kérdéseket intéztünk a korábbi években az Alternatív vitarendezés projekthez kapcsolódó szakiskolák pedagógusaihoz. Suszter Emesét, a Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium gyakorlati oktatásvezetőjét kérdeztük az oktatási folyamatban fölmerülő konfliktusokról, az agresszív és szorongó gyerekek nevelésének lehetőségeiről, az alternatív vitarendezés eszköztárának esetleges alkalmazásáról.

Társadalmi szemléletváltásra van szükség

sevi | 2012. máj. 16.

Kérdéseket intéztünk a korábbi években az Alternatív vitarendezés projekthez kapcsolódó szakiskolák pedagógusaihoz. Az Eötvös Lóránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium pedagógusával, Gelle Petrával készítettünk interjút az oktatási folyamatokban kialakuló konfliktushelyzetek kezeléséről és a vitarendező eljárások szerepéről a pedagógus-továbbképzésben.

Időzített bombaként ketyeg

sevi | 2012. máj. 16.

Kérdéseket intéztünk a korábbi években az Alternatív vitarendezés projekthez kapcsolódó szakiskolák pedagógusaihoz. A Constantinum Intézmény tanárával, Könyves Gábornéval készítettünk interjút az iskolai konfliktusok természetéről és tendenciáiról.

Harag az iskolaudvarokon

sevi | 2012. máj. 16.

A korábbi években az Alternatív vitarendezés projekthez kapcsolódó szakiskolák pedagógusaihoz intéztünk kérdéseket. Az iskolai konfliktusok természetéről, a konfliktusok családi, társadalmi hátteréről, a konfliktusok szereplőknek általános közérzetéről, a képzés hasznáról kérdeztük a résztvevőket. Szuláné Zsilinszki Gabriella, a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium igazgatóhelyettese fejtette ki gondolatait.

Pszichés és verbális bántalmazás mint konfliktusforrás

sevi | 2012. máj. 16.

Kérdéseket intéztünk a korábbi években az Alternatív vitarendezés projekthez kapcsolódó szakiskolák pedagógusaihoz. Az iskolai konfliktusokról a TMÖ Szakképző Iskolája és Kollégiuma Térségi Integrált Szakképző Központ pedagógusa, Bartha Éva adott interjút.

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.