Ezen az oldalon az Ökoiskolai munkával kapcsolatos jó gyakorlatok érhetők el.

 

Alukollektor készül

Kiskunhalas intézményei közül a Bibó-gimnáziumban készül elsőként alukollektor. Az energiatakarékos, környezetkímélő eszköz elkészítéséről, a diákok szerepvállalásáról, ismertető előadások megtartásáról állapodott meg Veszelszkiné Huszárik Ildikó iskolaigazgató és Korneth Béla műszaki tanácsadó, a kollektorkészítés nagy tapasztalatú szakembere. 8. hír

„EGÉSZSÉGES ÉLETVITEL KIALAKÍTÁSA AZ ÖKOISKOLÁBAN” című oktatási program

Vighné Arany Ágnes – Benkéné Kiss Valéria – Tárkányi Ferencné
Debrecen

Föld Napja Témahét

A jászberényi Klapka György Szakközép- és Szakiskola, Általános Iskola és Speciális Szakiskola Szent István körúti Tagintézményének témahete. (1)(2)(3)(4)(5)(6)

 

GONDOLKODJ GLOBÁLISAN – CSELEKEDJ LOKÁLISAN
(Ismertető)

Gyerekekkel a talaj nyomában

A jászberényi Klapka György Szakközép- és Szakiskola, Általános Iskola és Speciális Szakiskola Szent István körúti Tagintézményének projektje a fenntartható környezetért.

 

Zsebbe vágó kérdések felmérés, elemzés

A kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskolában Mesterné Taskovics Valéria, a diákok körében, zsebpénzhasználati szokásaikról végzett kérdőíves felmérésének anyaga.

 

Benedek Elek Általános Iskola Bakonyszombathely

Bakonyszombathely a Bakony lábánál fekvő, csupán 1500 lelket számoló község. A környező falvakban nem volt meg a kellő létszám egy iskola fenntartásához, ezért 2007. szeptember 1-től ácsteszéri és csatkai diákokat, tanárokat fogad az iskola. Ehhez egy megfelelő, modernebb és nagyobb iskolára volt szükség, amit el is kezdtek építeni 2004 nyarán. Szinte megszámlálhatatlan újításba fogtak az elmúlt 5 évben.

 

Budai Középiskola

Az intézmény 2005-ben nyerte el az Ökoiskola címet. 4 középiskola összevonásának eredményeképpen jött létre 2007-ben. Ennek köszönhetően a címet már közösen újították meg. Az iskolában nagyon sokan tanulnak(közel 1500 diák, 52 tanteremben). Nagyon nehéz volt a hagyományokat, az oktatás módját összeegyeztetni, de a környezetvédelem mind a négy iskolában fontos volt már az összevonás előtt is.

 

Szűcs Sándor Általános Iskola

Amikor először láttam, hogy az újpesti Szűcs Sándor Általános iskola már 2005-ben elnyerte az ökoiskola címet, teljesen megdöbbentem.

Megkerestem a honlapjukat (www.szucsiskola.hu), hátha többet megtudok róluk. Pontos és áttekinthető leírást kaptam a pedagógiai programjukról, melynek meghatározó eleme a tanulók környezetvédelemre és egészséges életmódra nevelése.

 

Németvölgyi Általános Iskola

Szép környék, hegyvidék, zöldes övezet, mi más kellene még egy iskola jó hírnevéhez?

A Tamási Áron Általános Iskola és Két Tannyelvű Nemzetiségi Gimnázium önmagában is lenyűgöző helyen van, ezért nem kétséges, hogy 2008-ban egyike volt azoknak az iskoláknak, akik elnyerték az ökoiskola címet.

 

Algyői Általános Iskola

Több iskolával együtt, ez az intézmény is alapítója a Magyarországi Ökoiskola. Hálózatnak. Mi több, 2007-ben is elismerték munkáikat, ezért 2005 és 2007 –ben is megkapták az ökoiskola jogát.

Nem furcsa, hogy ez az iskola mindkét évben megkapta az ökoiskola címet? Őszinte elismerésem, hogy eme Algyői község nem csak 2005-ben, hanem 2007-ben is megelőzött több nagytelepülést, melynek sokkal több lehetősége lenne egy ökoiskolát kialakítaniuk.

 

Gádor Általános Iskola

Belvárosi iskola révén hátrányos helyzetűnek mondható az intézet. Zajos, forgalmas utcafront, pici, betonos, poros udvar a jelenlegi állapot. A négyszintes épület környezetében az aszfalt és a beton uralkodik.

Ezeken a kedvezőtlen adottságokon sajnos nem áll a vezetőség módjában változtatni, ennek ellenére a környezeti nevelésről mégsem mondanak le.

 

Az Algyői Általános Iskola napközis projektjei

Módszeradaptáció

Ökoiskolai jó gyakorlatok a Mosonmagyaróvári Városi Kollégiumban

Ökoiskolai jó gyakorlatok gyűjteménye

Ökotechnika

Zöld Diákparlament Jászberényben

Rejtőzködő értékeink nyomában, Szamostatárfalván - Saját fejlesztésű erdei iskolai program

A szenzoros integrációs terápián belüli érzékelés, észlelés és mozgáskoordináció fejlesztés

4 napos tábor az alsó tagozat befejezése után

Történelem tantárgy zöldítéséhez Feladatgyűjtemény

Témanapok a Németvölgyi Általános Iskolában

Környezetvédelmi nevelés a 2. osztályban

Feladatlap egy iskola kertjéhez

Projektek a fenntarthatóságra nevelésben

Tudástár: 

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.