A tanterv szerepe és lehetőségei a tartalmi szabályozásban - nemzetközi kitekintés alapján

Bevezetés

Mielőtt rátérnénk a tantervi tartalomszabályozás kérdéseire, vizsgáljuk meg röviden, milyen szerepet tölthet be a tanterv az oktatási rendszerek fejlesztésében és azok szabályozásában. Ez ugyanis meghatározza a tartalomszabályozás módját és azt is, hogy az egyes szereplők hogyan vesznek részt a fejlesztés folyamatában, milyen eszközökkel mérik a tartalmi szabályozók beválását. A tanterveket most a tartalomszabályozás célrendszere, a tartalomszabályozás és a tartalomfejlesztés kapcsolata, a tartalomszabályozást meghatározó szereplők és a tartalomszabályozás szerkezete, szintjei és eszközei, valamint szempontjai szerint vizsgáljuk. Tanulmányunk ugyanis azt tűzi célul, hogy mindezen tényezőket általánosságban és néhány konkrét ország példájával is illusztrálva röviden bemutassa.

Tanterv, tankönyv, vizsga

Bánkuti Zsuzsa
Dancsó Tünde
Dévényi Anna
F. Dárdai Ágnes
Kákonyi Lucia
Kerber Zoltán
Lakatos Zsombor
Lukács Judit
Reményi Judit
Réti Mónika

Gyakorlat – reflexió – innováció

Bodó Márton
Kalocsai Janka
Kiss Orchidea
Könczey Réka
Kőpatakiné Mészáros Mária
Lénárt András
Lippai Edit
Majer Anna
Mayer József
Molnár Karolina
Nagy Viktória
Néder Katalin
Neumayer Éva
Obreczán Tamás
Pallag Andrea
Réti Mónika
Saly Erika
Sztridáné Kurucz Krisztina
Varga Attila
Veréb Szilvia
Voglné Nagy Zsuzsanna
Vörös Andrea
NEVELÉSI-OKTATÁSI PROGRAMOK RÉSZVÉTELI ALAPÚ FEJLESZTÉSE

Oldalak

A honlapon található adatbázisban lévő tanulmányok, egyéb szellemi termékek, illetve szerzői művek (a továbbiakban: művek) jogtulajdonosa az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. A jogtulajdonos egyértelmű forrásmegjelölés mellett felhasználást enged a művekkel kapcsolatban oktatási, tudományos, kulturális célból. A jogtulajdonos a művek elektronikus továbbhasznosítását előzetes írásbeli engedélyéhez köti. A jogtulajdonos a művekkel kapcsolatos anyagi haszonszerzést kifejezetten megtiltja.